Limango retour: een volledige uitleg

0 Shares
0
0
0

Gegroet, mode-avonturier of kledingkunstenaar. Je staat waarschijnlijk op het punt dat je je realiseert dat de bestelling van Limango het net niet is. Althans, het kleine kroost past natuurlijk alles, maar dat wat je voor jezelf hebt besteld, is op z’n zachtst gezegd dra-ma-tisch.

Om die reden is online shoppen net als een blind date: het ziet er soms veelbelovend uit, maar eindigt vaker dan je lief is in een ‘terug-naar-af’. Anyway, vandaag zullen we je vertellen hoe je een pakket retour kan doen naar Limango. Dus, zet je leukste glimlach op, wan het is tijd om de route van retour te verkennen. Lees je gauw verder?

Belangrijke punten

We beginnen maar direct met het belangrijkste en dat zijn de voorwaarden voor het retour. Voldoe je bijvoorbeeld niet aan de voorwaarde van de retourtermijn, dan kan je al direct stoppen met waar je mee bezig bent. Weet je wel alles ‘af te vinken’, dan kan je daarna verder lezen om te zien hoe je het pakket dan daadwerkelijk terugstuurt. Gezien Limango een online webshop heeft, gebeurt dit in ieder geval altijd via de post.

Retourtermijn

Vanaf het moment dat jij (of een derde, zoals de buurvrouw) het pakket in ontvangst heeft genomen, heb je 14 kalenderdagen om je retour aan te melden op de website van Limango. Na de aanmelding moet je het pakket binnen 14 dagen verstuurd hebben. In principe kan je de kleding dus ongeveer een maand in huis houden.

Retourkosten

Helaas is het retourneren van een pakket aan Limango niet gratis. Sterker nog, er wordt zo’n €5,70 in rekening gebracht. Wél krijg je bij een gedeeltelijke of volledige retour van de bestelling je verzendkosten van €3,95 terug. Overigens geldt er een aantal uitzonderingen wanneer je geen retourkosten hoeft te betalen. Dit is wanneer:

  • artikelen uit de bestelling defect zijn aangekomen
  • artikelen uit de bestelling in een verkeerde kleur/ maat zijn geleverd

Het is hoe dan ook handig om de klantenservice van Limango (niet wij dus) te notificeren bij een dergelijk defect.

Meerdere bestellingen retourneren

Wellicht heb je meerdere bestellingen in een korte tijd bij Limango geplaatst. De artikelen die je uit die meerdere bestellingen wil retourneren, mogen gewoon in één pakket. Om te voorkomen dat je alsnog dubbele verzendkosten betaalt, dien je een mail te sturen naar de klantenservice van Limango. Zij zorgen er dan voor dat bij de verwerking maar één keer retourkosten worden verrekend.

Niet te retourneren items

Er bestaan bepaalde artikelen die je niet kan retourneren. Het betreft onder andere:

  • producten waarvan de hygiëneverzegling is verbroken.
  • producten met een beperkte houdbaarheid (die snel bederven)
  • producten welke jij zelf hebt gedragen, beschadigd en/ of gewassen. Dus producten die zich niet meer in originele staat bevinden.
  • etc.

De volledige lijst kan je vinden op de website van Limango.

Terugbetaling

En dan tot slot, de terugbetaling. In principe wordt het geld aan je terugbetaald op de manier waarop je in eerste instantie hebt betaald. Heb je met PayPal betaald, dan zal het geld op dat account worden teruggestuurd. Heb je vragen over de terugbetaling, neem dan contact op met de klantenservice van Limango.

Retourwijze

Nu zullen we verder gaan naar de manier waarop je daadwerkelijk je retour moet opsturen. We beginnen bij de eerste stap en dat is het aanmelden van je retour.

#1 Aanmelding

Allereerst moet je naar de website van Limango gaat, waar je zal inloggen op je account. Eenmaal ingelogd ga je naar ‘mijn bestellingen’. Je zoekt de betreffende bestelling(en) op en klikt op ‘retour/ probleem melden’. Afhankelijk van de reden van retour geef je een aantal gegevens op et voilà, je komt bij de mogelijkheid om het retourformulier uit te draaien.

#2 Retour inpakken

Om te voorkomen dat het product tijdens de retour beschadigt en jij daarvoor wordt afgerekend, is het zaak dat je alle artikelen stevig verpakt. Gebruik, indien deze zich nog in goede staat verkeerd, de originele verzendverpakking en vergeet niet het retourformulier toe te voegen. Het adres schrijf je op de buitenkant van het pakket, welke je op een van de laatste schermen op je computer hebt zien kunnen staan.

#3 Verzending

En dan is het tijd om binnen 14 dagen na aanmelding het pakket weg te brengen. Hiervoor ga je naar het dichtstbijzijnde PostNL kantoor, waar je het pakket gewoon kan afleveren. Bewaar het verzendbewijs goed, tot het moment dat je retour door Limango is verwerkt. De kosten worden van de restitutie afgehaald, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

We hopen dat je voldoende bent geïnformeerd om de retourzending naar Limango in werking te stellen. Probeer alle stappen zo goed mogelijk op te volgen en contacteer bij vragen een medewerker van de klantenservice bij Limango.

0 Shares
Ook interessant

BVO betekenis + uitleg

Betekenis en uitleg van BVO Als je ooit een huurovereenkomst of bouwtekening hebt gezien, dan ben je vast…